Virsabi divider

The LINIE Experience

Historien om LINIE Aquavit förklaras i augmented reality

Augmented Reality Experience

LINIE Brand Experience

Användarupplevelse

Sprid ordet

Allt började med ett löfte. Varje droppe av LINIE Aquavit har skickats på en havsresa över världen för att mogna sedan 1807. Vissa trodde att det inte fanns någon sanning i det fram t o m 2019. Därför startade LINIE en kampanj för att bevisa för världen att denna resa över haven fortfarande äger rum idag och att det förblir en viktig process för att få den distinkta smaken av LINIE Aquavit.

Tillsammans med LINIE och Nørgård Mikkelsen utvecklade vi en upplevelse som berättar historien om LINIE, som utspelar sig precis på ditt julbord. Historien berättas genom en AR-app som låter kunder få en smak av denna fyra månaders mognadsresa med hjälp av augmented reality för att berätta historien. Ta upp telefonen, ladda ner appen, ta en flaska Aquavit och du är redo att åka.

Herr Lysholm själv är här för att berätta historien. Hur sjöresan började och varför den fortfarande görs idag. Upplevelsen låter användaren bestämma vad vill höra och se genom att flytta mobilenheten till de många intressanta platserna.

Resan startar i Oslo där tunnorna lastas. Sedan bär det av på en 4-månaders resa genom att korsa ekvatorn två gånger! Stopp inkluderar Singapore, Australien och Panamakanalen.

Bildigenkänning

Aktivering av upplevelsen görs med bildigenkänning. Öppna LINIE-appen på din iPhone och rikta helt enkelt din iPhones kamera mot LINIE Aquavit-etiketten på flaskan. Detta skapar upplevelsen med flaskan i centrum. Om du inte har en flaska kan du alltid komma åt hjälpmenyn för att starta upplevelsen utan den.

Gjord för att engagera användare

När du vill berätta en historia är det ofta mer kraftfullt att visa den. Med LINIE-upplevelsen får du en kombination. Allt handlar om att engagera kunder och få fram budskapet – att LINIE Aquavit är mer än bara en flaska sprit. En sådan här app kommer både att förbättra användarupplevelsen, stärka varumärket och berätta en unik historia.