Samarbete på distans gör skillnad för kunderna
SKAKO Concrete använder teknik för att minimera risken för missförstånd och fel. Med RealWear ökar de kvaliteten på sitt samarbete och service.
Förbättrad kundservice, färre missförstånd och ett bättre samarbete. Det är fördelar som Virsabi hjälpte SKAKO Concrete att förverkliga genom att introducera RealWear HMT-1 i sin verksamhet.
Förbättrad kundservice
SKAKO
Bättre samarbeten
Minimera missförstånd
Precision är avgörande när SKAKO levererar betonganläggningslösningar till kunder över hela världen. Allt måste fungera precis perfekt för att kunden ska få den bästa möjliga anläggningen av hög kvalitet. Bara ett fel kan potentiellt resultera i dyrt stillestånd för kunden. Därför, när en tekniker är osäker på något, kommer han att ringa en kollega för råd och sparring. Men eftersom kollegan inte kan se vad teknikern ser kan missförstånd uppstå. Dessa missförstånd kan ta lång tid att klargöra. Samma problem uppstår när en kund ringer SKAKO Concrete för att ställa frågor om lösningen de köpt.
Men det är problem från det förflutna. I samarbete med Virsabi har SKAKO Concrete börjat använda RealWear HMT-1, ett headset som gör det möjligt att samarbeta över avstånd. Genom kameran streamar RealWear bärarens synfält till sina kollegor, affärspartners eller kunder. Från olika platser kan de kommunicera genom både ljud och bild. På en skärm i bärarens synfält kan de som inte är på plats markera vad de vill framhäva för bäraren.
Höga förväntningar
RealWear är ett värdefullt verktyg för samarbete på olika platser när SKAKO Concrete producerar anläggningar och åker på servicebesök hos kunder. Detsamma gäller när deras kunder ringer dem för att ställa tekniska frågor.
”När vi kommunicerar via telefon är det omöjligt för oss att veta om den andra personen ser vad vi tror att de ser. Det kräver många frågor. Och även då kan vi inte veta säkert, eftersom alla våra anläggningar är sammansatta på olika sätt, beroende på kundens behov. Med RealWear kan vi undvika många missförstånd eftersom vi kan se exakt vad den andra personen pratar om. Vi kan då hjälpa våra kunder att lösa sina utmaningar mycket snabbare”, säger Søren Andersen, Service Manager i SKAKO Concrete.
SKAKO Concrete började nyligen introducera RealWear i sin verksamhet. Men de har stora förväntningar på det digitala verktyget:
”Hittills har vi testat RealWear i servicesituationer med våra brytarpaneler i fabrikerna. Att samarbeta genom RealWear är en stor fördel, speciellt när folk på fabrikerna har mindre uppgifter att lösa. Som den som inte finns på plats, kan jag frysa bilden och markera exakt var på utrustningen de behöver klicka på en knapp. Det betyder sparade pengar, mindre resandetid och färre olyckor”, säger Søren Andersen.