Virsabi divider

Louis Poulsens produkter visualiserade i Augmented Reality

Augmented Reality är ett imponerande visualiseringsverktyg och i samarbete med Louis Poulsen skapade vi en applikation som gör just det – visualisera Louis Poulsens produkter i Augmented Reality.

Augmented Reality App

Louis Poulsen

Design omdesignad

Augmented Reality som ett visualiseringsverktyg

Louis Poulsen är en dansk high-end belysningstillverkare som skapar produkter med fokus på en samverkan mellan funktionalitet och design. Den virtuella applikationen tar den fysiska butiken till kunden med förstärkt verklighet. Den använder kameran på en smartphone och låter användaren uppleva hur de ikoniska Louis Poulsen-produkterna skulle se ut i sitt egna hem, genom kameralinsen. Det finns fyra fotorealistiska modeller tillgängliga för placering. Användaren kan också ändra materialet på lamporna vilket gör det möjligt för dem att anpassa efter sina preferenser. Applikationen ger användaren möjlighet att testa och välja rätt lampa för sitt eget hem och därmed fastna för sitt val, redan innan den är köpt.

Värdet av Augmented reality i produktvisualisering

Applikationen skapar medvetenhet, snabbar upp köpprocessen och omvandlar engagemang till försäljning.

Möjligheten att placera och skräddarsy lampor hjälper kunderna att bestämma vilken produkt som passar dem perfekt och förkortar köpprocessen avsevärt. För de flesta köpare är det en långsam och utmanande process att välja rätt lampa. Louis Poulsen-lamporna är en exklusiv produkt och ju mer hjälp kunden kan få med att välja rätt produkt, desto bättre.

Applikationen kan laddas ner för iOS, och vi uppmanar dig att ladda ner den och prova den. Vi är jättenöjda med resultatet och ser fram emot att skapa vårt nästa augmented reality-projekt.

Gillar du det du ser? Vi letar alltid efter nya samarbeten för att utforska värdefulla sätt att använda AR, VR och MR i affärer.